دانلود تحقیق آنتن مرکزی
نوشته شده توسط : زپو

 دانلود تحقیق آنتن مرکزی


عنوان مقاله: آنتن مرکزی
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 14 صفحه

* بخشی از ابتدای مقاله:

"بطور کلی آنتن مرکزی در دو شکل متفاوت ارائه میشود :

۱- آنتن مرکزی بدون نیاز به رسیور

۲- آنتن مرکزی با رسیور

۱- آنتن مرکزی بدون رسیور : در این سیستم که اغلب در بیمارستانها یا هتلها مورد استفاده قرار میگیرد همانطور که گفته شد نیازی به رسیور نیست ودر اصل از یک دستگاه مبدل ( یا کونورتر) استفاده میشود که کار این دستگاه دریافت سیگنالهای یک یا چند دیش مختلف و تبدیل فرکانسهای مشخصی از این ماهواره ها به سیگنالهای تلویزیونی است. در نتیجه بعد از این کار در هر اتاق قادر خواهید بود که مثلا ۴ یا ۶ یا ۱۰ یا ۲۰ برنامه ماهواره ای را مانند برنامه های تلویزیونی که بوسیله آنتنهای معمولی تلویزیون قابل دریافت هستند را در کانالهای از پیش تعریف شده ای دریافت کنید ( مثلا برنامه vox در کانال ۱۱برنامه RTL در کانال ۲۴ و الی آخر)

مزیت این سیستم در این است که اولا نیازی به استفاده از رسیور در هر اتاق و همچنین نیازی به کابل کشی مجزا و جداگانه از هر اتاق تا محل نصب کونورتر وجود ندارد. بلکه فقط استفاده از یک کابل و پخش آن در اتاقهای مختلف کافی است .از طرف دیگر میتوان در صورت نیاز در دستگاه کونورتر برنامه ها وهمچنین کانال آنها را تغییر داد.!! ( برای مثال میتوان به جای برنامه vox برنامه RAI را انتخاب و آن را در کانال۱۱ یا کانال دیگری پخش کرد).

عیب این سیستم در این است که تعداد برنامه های قابل دریافت همانطور که قبلا گفته شد فقط به تعداد مشخص از قبل تعریف شده ای محدود است ( یعنی مثلا در مجموع فقط قادر به دریافت ۴ یا .....یا ۲۰ یا ...... برنامه خواهید بود.

طبیعتا متناسب با افزایش تعداد برنامه ها بر قیمت این سیستمها نیز افزوده میشود.

۲- آنتن مرکزی با رسیور :

این سیستم نیز بطور کلی به دو دسته تقسیم میشود :

۲-۱ سیستم یک کابلی ( Ein Kabel Lösung ) : در این سیستم در اصل بدلیل استفاده از نوع بخصوصی از ال ان بی هر دو پولاریزاسیون افقی وعمودی تبدیل به یک پولاریزاسیون میشوند و در نتیجه مزیت این سیستم آن است که نیازی به وصل کابل جداگانه از هر رسیور تا ال ان بی وجود ندارد .نکته مهم در صورت استفاده از این سیستم این است که جهت جلوگیری از تداخل ولتاژهای ۱۴ یا ۱۸ ولت رسیورها و صدمات ناشی از این تداخلات !!!!! باید ولتاژ خروجی تغذیه ال ان بی در همه رسیورها

عیب این سیستم در این است که بدلیل محدود بودن پهنای باند و غیر ممکن بودن تبدیل کامل هر دو پلاریزاسیون افقی و عمودی به یک پلاریزاسیون طبیعتا امکان دریافت تمامی برنامه های یک ماهواره وجود ندارد .

خاموش باشدو یا از پریزهای آنتن ویژه ای استفاده کرد که دربرابر ولتاژ ۱۴ یا ۱۸ ولت DC عایق هستند..."

خرید و دانلود  دانلود تحقیق آنتن مرکزی






:: برچسب‌ها: آنتن مرکزی , رسیور , ماهواره , باند , پلاریزاسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: